Köpvillkor

Priser och Betalning

Varje vara anges med pris inklusive moms. I varukorgen kan man se det totala priset inklusive alla avgifter, frakt och betalning. Betalningsvillkor finns angiven i varukorgen beroende av valt betalningssätt.

Klarna Checkout
Vid betalning erbjuds Klarna Checkout där de aktuella betalningsalternativen är faktura (få först, betala sen), delbetalning, kortbetalning eller dirktbetalning via bank. 

Vid betalning med faktura gäller Klarnas vid var tid gällande fakturavillkor, f.n. 14 dagars kredit, en påminnelseavgift tillkommer vid utebliven betalning. Har du handlat för under 60 kr tillkommer 29,00 kr, och har du handlat för 60 kr eller mer tillkommer 60,00 kr i påminnelseavgift. Även en dröjsmålsränta motsvarande 24 % plus vid var tid av Riksbanken fastställd referensränta. Det kostar inget att använda Klarna Checkout.

Eventuella skatter eller avgifter kan dock tillkomma genom valt betalningsalternativ, se närmare de enskilda betalningsvillkoren för det alternativ du väljer. Klarna kan när som helst addera eller ta bort ett eller flera betalningsalternativ av de som erbjuds i Klarna Checkout.

Leveranser

Leverans av paket sker genom DHL som levererar ert paket till närmsta utlämningsställe, se HÄR för närmsta DHL-ombud. Vid köp över 1000 kr gäller gratis frakt, i annat fall ligger fraktkostnaden på 79 kr vid ordrar under 1000 kr.

Leveranstid
Finns varorna i vårt lager levererar vi normalt din beställning inom 1-5 vardagar. Vid beställningsvaror eller specialbeställda varor är leveranstiden längre, kontakta info@horseandhome.se för mer information kring er order.

Transportskador
Då ni upptäcker skador vid på paketet vid leverans – anmäl detta direkt till ert paketutlämningsställe, i annat fall se Reklamationer nedan.

Ej uthämtad vara
För ej uthämtad vara faktureras kunden den faktiska fraktkostnaden, ej uthämtad vara omfattas inte av ångerrätten eller lagen om öppet köp.

Bytesrätt/Ångerrätt

Er ångerrätt (ångerfristen) gäller under 14 dagar. I ert meddelande till oss måste det klart framgå att ni ångar er. Ångerfristen börjar löpa den dag ni tog emot varan eller en väsentlig del av den. Returnerade varor ersätts fullt vid retur i oskadat skick exkl. returfraktkostnaden.

Ni har inte ångerrätt om
Ni har inte ångerrätt om varan p.g.a sitt skick inte kan återlämnas eller på specialbeställda varor såsom schabrak (e-logga) och varor som vi inte har i lager. Ångerrätt gäller inte heller på varor som är köpta på outlet/rea, utan dessa varor kan endast bytas till en likvärdig produkt (se avsnittet om bytesrätt). Ni kan heller inte avbryta er order om ni beställt ett schabrak (e-logga) som är specialdesignat efter era önskemål samt så får ni själv bekosta returfrakten.

När ni utnyttjat er ångerrätt
Ni är skyldig att hålla varan i gott skick som när ni fick den. Ni får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att ni är vårdslös förlorar ni ångerrätten. Ni är skyldiga att returnera varan i ursprungligt skick tillsammans med förpackning samt att prislappar ska sitta kvar på varan.

Bytesrätt
Vill ni byta en vara p.g.a exempelvis fel storlek har ni 14 dagar bytesrätt som börjar löpa från och med den dagen ni tar emot er beställning. Ni är då skyldiga att returnera varan i ursprungligt skick tillsammans med förpackning samt att prislappar ska sitta kvar på varan. Ni får själv bekosta returfrakten därefter skickar vi den nya varan till er utan extra kostnad.

Returer & Reklamationer

Då någon av varorna i er beställning är skadad eller felaktig ska ni reklamera varan/varorna inom skälig tid från att felet upptäckts. Om en vara är felaktigt skickad står vi för returkostnaden samt ersätter er med de belopp ni betalat för varan. Vill ni ha ett nytt exemplar av samma vara skickar vi en ny utan kostnad samt ersätter fraktkostnaden.

Privat policy

I samband med att ni lägger er order godkänner ni att vi lagrar och använder era uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot er. Ni har enligt Personuppgiftslagen rätt att få den information som vi har registrerat om er. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan ni begära att informationen ska rättas eller tas bort. Läs mer här för information kring behandling av personuppgifter.

Rulla till toppen